Digitala gränsland

Jag vill diskutera gränslandet mellan datorteknik och pedagogik. Vladimir Tolevski, Teknikprogrammet

Mac till gymnasiet

Kategori:

Så var det klart. Upphandlingen av datorer skall börja och man har beslutat sig för Macintosh. När vi först började prata en-till-en tänkte jag mig först PC som en självklarhet, billigare och fler adekvata programvaror för Teknikprogrammets del. Ju mer tiden närmade sig, och ju fler möten och diskussioner vi hade, ju längre avstånd tog jag från mitt ursprungliga ställningstagande. Det finns inget som övertygar en MAC-användare mer än en PC-användares argument. OK, jag käner mig som en Quisling, som har ändrat mig under resans gång. Men jag känner mig trygg med Macen, jag är övertygad om att det är lättare att lära sig köra automat när man väl kan köra med manuell växel. Så PC-användare - hav förtröstan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: